Life by the sea

Att kunna njuta av hösten.

Jag är kan hända definitionen av en sommarmänniska. Sommar är min grej. Värme, sol, bad. Det är vad jag ständigt längtar efter. Hör därför min förvåning när jag nu säger detta.

Jag njuter en smula av att det höstruskar utanför. Av att ta på mig en tjockare tröja. Av att dricka något varmt och känna hur hela kroppen värms upp. Jag ser fram emot att laga mustiga köttgrytor, krämiga soppor och kryddiga pumpapajer. Dricka te, äta gröt och kanel i mängder.
Men. Jag tror bestämt att detta har ganska mycket att göra med att samtidigt som jag tvättar igenom och plockar fram fingervantar och halsdukar tvättar jag igenom sommarkläder. Inte för att lägga bort dem. Den här gången lägger jag dem åt sidan för att ganska snart packa ner dem i resväskor!

Antagligen är det därför jag på riktigt njuter av att plocka äpplen och göra äppelmos. Att jag för göra det med den här stjärnan gör ju inte saken sämre ♡

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress